Pozycjonowanie on-site i off-site – czym różnią się te działania?

  • 30.09.2020, 15:00
  • Grupa Tipmedia
Pozycjonowanie on-site i off-site – czym różnią się te działania?
Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej pozwoli na zwiększenie popularności marki, umożliwiając zdobywanie nowych Klientów oraz wzrost sprzedaży. Aby jednak cieszyć się zakładanymi efektami, należy powierzyć kampanię SEO specjalistom z odpowiednim doświadczeniem. Dobra agencja skupi się na wszystkich najważniejszych aspektach pozycjonowania, nie pomijając żadnego z czynników wpływających na pozycję domeny w rankingu. Do kluczowych obszarów pozycjonowania należą działania podejmowane w obrębie witryny (ang. on-site) oraz poza nią (off-site). Wyjaśniamy, co kryje się pod tymi terminami.

Pozycjonowanie stron on-site

Poprzez działania on-site należy rozumieć wszystkie czynności związane z optymalizacją witryny pod kątem wyszukiwarek. W Polsce zdecydowanym liderem na rynku jest Google, dlatego pozycjonowanie stron internetowych dostosowuje się głównie do wytycznych tego amerykańskiego giganta. Działania on-site obejmują m.in. takie działania jak:

- audyt SEO strony internetowej,

- optymalizacja kodu oraz struktury strony,

- budowa contentu zgodnego ze standardami SEO,

- poprawa funkcjonalności oraz designu,

- linkowanie wewnętrzne pomiędzy poszczególnymi podstronami oraz kategoriami,

- wprowadzenie niezbędnych modyfikacji w adresach URL, meta-opisach oraz pozostałych elementach strony www.

Efektem odpowiednio przeprowadzonych prac on-site będzie lepsze „odczytanie” zawartości witryny przez roboty Google. Im łatwiejsze staje się poruszanie po domenie, tym lepiej zaindeksuje się ona w wynikach wyszukiwania, co sprzyja osiąganiu wysokich pozycji w rankingu.

Pozycjonowanie off-site


Drugi, bardzo ważny etap pozycjonowania stron www stanowią działania podejmowane poza stroną, czyli tzw. off-site SEO. Tutaj kluczową rolę odgrywa link-building, czyli stworzenie odpowiedniego profilu linkowego naszej witryny. Chodzi o to, by do promowanego przez pozycjonowanie stron serwisu kierowały łącza z innych miejsc w sieci. W tym celu wykorzystuje się m.in.: artykuły sponsorowane, blogi, social media czy fora internetowe. W tym przypadku równie ważna co ilość jest jakość linków. Łącza z serwisów o „wątpliwej” reputacji, zamiast podnosić poziom zaufania do naszej strony, mogą go obniżać, co często skutkuje spadkami pozycji w wyszukiwarce. Właśnie dlatego, należy zadbać o to, by linki przychodzące pochodziły ze stron wiarygodnych, które same mają wysoką pozycję w Google.

Jak zwiększyć skuteczność pozycjonowania?

Zarówno pozycjonowanie stron on-site, jak i off-site stanowią komplementarne względem siebie procesy, dlatego nie należy zaniedbywać żadnego z nich. Odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa, do której prowadzą linki z zaufanych źródeł, z pewnością szybciej i łatwiej osiągnie wysoką pozycję na konkretne słowa kluczowe niż serwis, którego pozycjonowanie ograniczy się wyłącznie do jednego rodzaju działań. Warto mieć na uwadze ten fakt, wybierając agencję, której zechcemy powierzyć pozycjonowanie stron internetowych.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Grupa Tipmedia
Materiał Partnera
Podziel się: